Jak najlepiej przygotować się do sezonu narciarskiego

Sezon narciarski zaczyna się na dobre i wiele osób nie potrafi ukryć już ekscytacji na myśl o swobodnym szusowaniu po ośnieżonych stokach. Jednak zanim jeszcze wyruszysz na podbój alpejskich szczytów albo rodzimych szlaków górskich, warto zawczasu zadbać o swoją kondycję, tak, by uniknąć ryzyka nabawienia się bolesnych kontuzji. Koniecznie zastosuj tzw. „suchą zaprawę”, czyli innymi słowy, popraw swoją kondycję, zwłaszcza w przypadku, gdy na co dzień stronisz od ruchu. Nieskomplikowane, podstawowe ćwiczenia trzy razy w tygodniu i odpowiednia dieta, bogata w kolagen na stawy, pomogą ci odpowiednio przygotować swoje ciało do sezonu narciarskiego.

Ćwiczenia – opracuj plan
Trening, w połączeniu z suplementacją kolagenu najlepiej rozpocząć około 2 miesięcy przed wyjazdem na narty. Tyle mniej więcej potrzeba by wspomóc ogólną wydolność organizmu, a także wzmocnić mięśnie ( ze szczególnym uwzględnieniem mięśni czterogłowych i przywodzicieli ud oraz mięśni grzbietu i brzucha), a także uelastycznić stawy. Rozpoczynamy od treningu wytrzymałościowego – marszu, marszobiegu, prostych ćwiczeń aerobowych. Całość powinna trwać ok. 30 – 40 min i stanowi wprowadzenie do treningu właściwego. Nie zapomnij o skłonach, przysiadach, pompkach i wyskokach. Pamiętaj również o ćwiczeniach na mięśnie brzucha – popularnej „desce” (z ang. plank) oraz wzmacnianiu mięśni poprzecznych brzucha: do tego najlepiej przyda się ćwiczenie zwane „łódeczką”, które polega na powolnym przenoszeniu obu nóg z lewej na prawą stronę, przy jednoczesnym leżeniu na plecach.

Kolagen – na zdrowie!
Do tej pory, większość osób była jedynie świadoma faktu, że kolagen jest białkiem, powszechnie wykorzystywanym w przemyśle kosmetycznym jako składnik kremów przeciwzmarszczkowych. Niewiele osób jednak zdaje sobie sprawę, że suplementacja kolagenu wpływa na poprawę stanu włosów, paznokci i stawów. Regularne przyjmowanie naturalnego kolagenu rybiego (dostępnego jako suplement diety, w postaci czystego proszku, z którego da się przyrządzić smaczny napój) poprawia elastyczność skóry oraz odbudowuje i wzmacnia chrząstki i stawy. Preparat jest łatwo przyswajalny i w 80% zgodny z ludzkim DNA, dlatego wdrożenie go do codziennej diety przynosi same korzyści. Połączenie ćwiczeń i codziennej suplementacji kolagenu na kilka miesięcy przed planowanym wyjazdem na narty sprawia, że organizm jest świetnie przygotowany do wzmożonego wysiłku i bardziej odporny na kontuzje i urazy.